E ardhmja elektrike në Maqedoni: Sfidat, Trendët dhe Mundësitë

 

Tregu i Automjeteve Elektrike

Cila është pjesa e automjeteve elektrike në gamën tuaj të përgjithshme dhe cili është trendi i shitjeve?

Të gjitha markat tona tashmë kanë automjete elektrike në ofertën e tyre. Rreth 20% e gamës sonë të përgjithshme janë modele elektrike, por pjesa e tyre e shitjes në tregun tonë nuk është mjaftueshëm e madhe për momentin. Trendi në shitjet e automjeteve elektrike është ende i pafavorshëm, por mbi të gjitha, është i paparashikueshëm. Ne arritëm maksimumin deri më tani në 2023 me një pjesë të automjeteve elektrike prej mbi 10% në shitjet tona totale. Megjithatë, vitin pasardhës, pjesa ka rënë nën 2%.

Tregu ynë është në shumë mënyra unik në rajon, madje mund të themi në Europë. Nga njëra anë, rregullorja është e favorshme ndaj automjeteve elektrike - ato janë të përjashtuara nga detyrimi për të paguar taksën e automjeteve motorike pas importit, që përfaqëson një avantazh çmimi deri në 20% të vlerës së automjetit elektrik. Megjithatë, nga ana tjetër, detyrimi për të paguar detyrimin doganor dhe/ose TVSH-në gjatë importit është në fuqi për të gjitha automjetet elektrike. Në vendin tonë nuk ka subvencione shtetërore për importin e automjeteve elektrike. Gjithashtu, nuk ka stimuj në formën e parkimit të privilegjuar ose përjashtimit nga taksat.

Subvencionet dhe përfitimet e tjera për automjetet elektrike praktikohen në pothuajse të gjitha vendet europiane. Në fqinjësinë tonë të afërt, Shqipëria, me një sistem jashtëzakonisht liberal për importin e automjeteve elektrike dhe përjashtimin e tyre të plotë nga taksat, arrin rreth 15% të pjesëmarrjes së automjeteve elektrike në shitjet vjetore. Në vendin tonë, elektrifikimi i transportit ende nuk është vendosur në një kuadër strategjik shtetëror.

Cilët janë klientët tuaj, a vendosin më shumë kompanitë apo individët të investojnë në një automjet elektrik dhe çfarë mendoni - cilat janë arsyet për këtë?
 
Kompanitë janë më të përfaqësuara në strukturën e klientëve dhe veçanërisht në strukturën e klientëve që riblejnë automjete elektrike nga ne. EVN Maqedonia është një shembull kaq pozitiv dhe aktualisht është klienti ynë më i rregullt dhe më i përkushtuar për blerjen e automjeteve elektrike me flotën më moderne të automjeteve elektrike.

Arsyet janë të shumëfishta. Kompanitë kanë më shumë fonde në dispozicion, një nevojë më të madhe dhe më të shpeshtë për të blerë automjete të reja, një analizë më të saktë të kostove kur zgjidhin opsionin më të mirë të lëvizshmërisë, ekzistencën e politikave dhe rregullave të korporatave për pjesën e automjeteve elektrike në flotën...

Porsche_EVN_alb-(2).jpg

Cilat janë parashikimet tuaja për kërkesën për automjetet elektrike në 3-5 vitet e ardhshme?

Këto parashikime ndikohen nga disa faktorë, por është e sigurt se në 3-5 vitet e ardhshme, kërkesa për automjete elektrike do të rritet. Për momentin, është e vështirë të përcaktohet sasia e rritjes së kërkesës. Ne presim që ajo të ndjekë trendet europiane, me vonesë prej 3-5 vitesh. Në gjysmën e parë të vitit 2025, ka rritje të kërkesës për automjete elektrike në Europë dhe pjesa e tyre në shitje është rreth 17%, me një rritje prej rreth 4% krahasuar me gjysmën e parë të vitit 2024.

Tregu ynë po pasqyron shpejt trendët negativë nga Europa (rënia e ndjeshme e kërkesës për automjete elektrike pas heqjes së papritur të përkohshme të subvencioneve në Gjermani në fund të vitit 2023) dhe është i ngadaltë në pranimin e trendëve pozitivë (rimëkëmbja relativisht e shpejtë e kërkesës për automjete elektrike në Europë dhe, mbi të gjitha, në Gjermani, pas rikthimit të subvencioneve në vitin 2024).

Automjetet joelektrike po bëhen gjithnjë e më të shtrenjta. Në vitin 2027, do të pasojë një tjetër rritje të çmimeve për shkak të vendosjes së standardit të gazrave të shkarkimit Euro 7. Të kombinuara me taksën e automjeteve, nga e cila nuk janë të përjashtuara, automjetet joelektrike do të bëhen gjithnjë e më të shtrenjta, dhe diferenca e çmimit me automjetet elektrike do të ulet, në disa raste do të zhduket, duke i bërë automjetet elektrike një zgjidhje më tërheqëse, më të justifikuar dhe logjike.

Duke marrë parasysh fuqinë blerëse, inercinë dhe respektimin e zakoneve të vjetra të blerësit tonë mesatar, do të jemi të kënaqur nëse arrijmë pjesë prej 15% të automjeteve elektrike në shitjet e automjeteve të reja brenda 5 viteve.

Cilat janë sfidat më të mëdha që i vëreni në shitjen dhe shpërndarjen e automjeteve elektrike në Maqedoni?

Sfida kryesore është në shitjen, këto janë zakonet dhe mosgatishmëria për të marrë në konsideratë mundësi të reja. Nuk mund ta pranojmë që karikimi dhe mirëmbajtja e një makine elektrike është e thjeshtë, në parim lehtësisht e arritshme dhe në planin afatgjatë shumë më e lirë se karikimi dhe mirëmbajtja e një makine joelektrike. Mesatarisht, në vendin tonë përshkohen çdo vit midis 10,000 dhe 15,000 km. Me këto shifra përdorimi dhe me një gamë automjetesh elektrike midis 300 dhe 400 km në praktikë, karikimi bëhet temë vetëm në distanca më të gjata dhe një ose dy herë në një udhëtim më të gjatë. Për përdorim të përditshëm, praktika tregon nevojën për karikim 1 deri në 2 herë në javë për të karikuar pjesërisht baterinë dhe jo një karikim të plotë. Të gjithë shoferët që kanë vendin e tyre të parkimit mund të instalojnë një prizë karikimi dhe ta karikojnë automjetin gjatë natës, pothuajse pa asnjë angazhim. Në distanca më të gjata, karikuesit nga rrjeti gjithnjë e më i zhvilluar i karikimit EVN janë të dobishëm, duke i bërë udhëtimet më të thjeshta, më të këndshme dhe mbi të gjitha, më të lira.

Porsche_EVN_alb-(3).png

Si ndryshohet interesi për automjetet hibride në krahasim me automjetet plotësisht elektrike?

Menjëherë të theksoj se automjetet hibride nuk janë një alternativë ndaj automjeteve elektrike. Automjetet hibride si teknologji janë në ofertë për rreth 25 vjet, me një kërkesë të rritur ndjeshëm në 3-4 vitet e fundit. Përvoja e drejtimit të një makine hibride është shumë e ngjashme, praktikisht identike me përvojën e drejtimit të një makine me benzinë ​​ose naftë. Vetëm në intervale të shkurtra kohore kur ndizet, makinat hibride arrijnë deri diku rafinimin dhe dinamizmin e makinave elektrike. Sapo aktivizohet motori me djegie të brendshme, kthehesh në të kaluarën. Konsumi i karburantit i hibrideve është pak më i lartë në kushtet e drejtimit në qytet, por kur drejton në autostradë ato konsumojnë më shumë se automjetet e zakonshme me benzinë ​​ose naftë.

Pronarët e automjeteve elektrike i njohin ndryshimet dhe avantazhet e automjeteve plotësisht elektrike dhe nuk janë të gatshëm të sakrifikojnë avantazhet, vetëm për mundësinë për t'u mbushur në një pikë karburanti. Sidomos klientët që kanë si një makinë hibride ashtu edhe një elektrike i dinë dhe i vlerësojnë qartë avantazhet e motorit elektrik - rafinim maksimal, mungesë zhurmeje dhe dridhjesh, përshpejtim i menjëhershëm dhe dramatik, hapësirë ​​e shfrytëzuar në mënyrë të përsosur për pasagjerët dhe bagazhin, kosto të ulëta dhe emetime zero të CO2 gjatë përdorimit.

Në përmbledhje, automjetet hibride janë thjesht një kalim më i lehtë dhe i pranueshëm drejt motorit elektrik në kushtet e një rrjeti karikimi ende të pazhvilluar mjaftueshëm dhe në mungesë të zakoneve dhe gatishmërisë për të pranuar teknologji të reja.
 
Si e vlerësoni infrastrukturën për automjetet elektrike në Maqedoni dhe si ndikon ajo mbi shitjen?

Kjo është pyetja kyçe për pranim më të madh të elektromobilitetit. Në kuadrin tonë kombëtar, infrastruktura e karikimit është aktualisht në prag të përmbushjes së nevojave të përdoruesve ekzistues. Fatkeqësisht, infrastruktura e karikimit në vendin tonë nuk është ende mjaftueshëm e zhvilluar për të tërhequr përdorues të rinj të automjeteve elektrike. Megjithatë, trend i shkëlqyer paraqet rritja e vendeve të karikimit të shpejtë DC të EVN Macedonia në vendet strategjike dhe në rrugët në vitin 2024 dhe 2025. Nëse ky trend vazhdon dhe nëse numri i vendeve të karikimit të shpejtë DC dyfishohet gjatë viteve 2025 dhe 2026, ne tashmë do të jemi në gjendje ta vlerësojmë infrastrukturën e karikimit si të mirë ose më të mirë.

Porsche_EVN_alb-(4).png

Karakteristikat e automjeteve elektrike

 

Sa të informuar janë blerësit për konsumin e energjisë së automjeteve elektrike dhe si mund të ndikojë pozitivisht në kostot e tyre?

Ne sigurohemi që të paraqesim avantazhet dhe kostot më të ulëta të automjeteve elektrike në çdo rast - në ditët e hapura me prova drejtimi, në ngjarje të organizuara me temën e elektromobilitetit ose në komunikimin e përditshëm me klientët.

Përvoja jonë shumëvjeçare, të cilën e ndajmë vazhdimisht me klientët, tregon se përdorimi i automjeteve elektrike është i mundur dhe i lirë dhe shumë shpesh më i thjeshtë se përdorimi i automjeteve joelektrike. Puna jonë vazhdon.

Ne nuk mund ta ndalojmë progresin. E ardhmja e lëvizshmërisë është elektrike dhe rezistenca ndaj saj është e kotë.
 
Cila është disponueshmëria e pjesëve rezervë dhe servisit për automjetet elektrike?

Në rastin e Grupit Volkswagen dhe Porsche Macedonia me rrjetin e saj të shitësve, mund të themi lirisht se disponueshmëria e pjesëve rezervë dhe servisit për automjetet elektrike është identike me atë për automjetet joelektrike dhe se është absolutisht më e mira në treg. Një avantazh shtesë për përdoruesit e automjeteve elektrike është nevoja më e ulët për mirëmbajtjen e automjeteve elektrike, si dhe probabiliteti statistikisht më i ulët i shfaqjes së defekteve - veçanërisht në sistemin e transmisionit - për shkak të numrit shumë më të vogël të komponentëve.

Kënaqësia dhe perceptimi i EVN Furnizimit

Si do ta vlerësonit përvojën tuaj deri më tani në bashkëpunimin me EVN Furnizim?
 
Në përgjithësi, përvoja jonë me EVN është pozitive dhe ne e vlerësojmë mbështetjen dhe profesionalizmin e tyre. Bashkëpunimi në planifikimin e infrastrukturës sonë ishte i suksesshëm dhe përbëhej nga një kërkesë për të lidhur nënstacionin tonë me rrjetin e tyre të tensionit të mesëm, i cili u zbatua në kohë dhe në mënyrë profesionale. Ne i paraqesim rregullisht secilit prej klientëve tanë faqen e internetit të elektromobilitetit (https://emobility.evn.mk/) ku shfaqen të gjithë karikuesit në të gjithë Maqedoninë. Përveç kësaj, të gjithë përdoruesit e automjeteve elektrike nga Porsche Macedonia kanë një kartë karikimi të EVN-së, e cila lejon një shërbim praktik dhe efikas.
 
A jeni të kënaqur me stabilitetin dhe cilësinë e furnizimit me energji elektrike?
 
Në përgjithësi, furnizimi është i besueshëm dhe i vazhdueshëm, pa ndërprerje të konsiderueshme ose të shpeshta. Kur kryhen ndërhyrje teknike ose ndërprerje të planifikuara, informacionet janë shpërndarë në kohën e duhur, gjë që mundëson përgatitjen në kohë. Cilësia e tensionit është e qëndrueshme dhe e përshtatshme, gjë që lejon funksionimin e qetë.

EVN Makedonija Elektrosnabduvanje DOOEL Skopje
Rr. Lazar Lichenoski nr.11, Shkup
Fax postal 694 Shkup 1000, Maqedoni
Telefon: +389 (0)2 3205 500
[email protected]
Politika e privatësisë